Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Dit praktijkboek bevat oefeningen, methoden en werkvormen die het intervisieproces op maat ondersteunen. Bij elke oefening staat beschreven wat er van een groep en een begeleider wordt verwacht. Om direct aan de slag te kunnen is een bepaalde basiskennis nodig. Om deze reden biedt het werkboek een beknopte uitleg van de principes van intervisie. Het werkboek is geschikt voor allen die aan intervisie willen doen: docenten, studenten, coaches en trainers.
Social psychology --- Social welfare methods --- intervisie --- sociale pedagogiek --- Bedrijfspsychologie --- Conflicthantering --- Ondernemingen --- Intervisie --- Probleemoplossend denken --- Consulting --- Vaardigheden --- 367.1 --- Leren leren --- Zelfsturing --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
De vakoverschrijdende eindtermen leren leren beogen dat leerlingen in de loop van hun onderwijsloopbaan vaardige leerders, denkers en probleemoplossers worden. De aandacht voor leren leren dient daarom niet alleen ter ondersteuning van het leren op school maar heeft vooral tot doel leerlingen te vormen die zelfstandig kunnen leren. Dat is een taak die niet langer uitsluitend door de bevlogen leerkracht in de klas kan worden opgenomen maar eveneens op het niveau van de school als lerende organisatie dient te worden ondersteund. In die optiek dienen scholen een kernteamgericht leertraject ter bevordering van zelfstandig leren in klaspraktijk en schoolbeleid geleidelijk aan uit te bouwen. Centrale aandachtspunten op de weg van verandering zijn: het leren reflecteren inzake begeleid zelfstandig leren, ontwikkelen van een vertaalslag naar de eigen praktijk en expertisedeling in schoolspecifiek en -overstijgend verband. Daarnaast dient er meer nadruk gelegd te worden op de school als lerende organisatie waarin zelfevaluatie centraal staat.
450.8 --- leren leren --- studiemethoden --- Didactiek --- Leeromgevingen --- Leerpsychologie --- Leren leren --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- 371.3 --- Beleid --- Innovaties --- Leren --- Onderwijs --- 071904.jpg --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- studievaardigheden --- zelfstudie --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- Leerprocessen --- Vakoverschrijdende eindtermen --- Probleemoplossend denken --- Zelfstandig leren --- Schoolmanagement --- EduBROn --- 454 --- 484 --- Leerstijl --- Leerproces --- Vakoverschrijdende eindterm
Choose an application
Dit boek gaat uit van een 7-stappen plan: in zeven stappen zelfstandig leren werken. Door middel van allerlei tip, trucs, spelletjes en verhaaltjes leren kinderen zelfstandig te werken, zonder hulp van hun ouders. (Bron: covertekst)
450.8 --- Concentratie --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Studieplanning --- Studievoorbereiding --- Zelfstandig studeren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- kinderen --- lager onderwijs --- leren leren --- zelfstandig leren (ler) --- zelfstandig leren --- zelfstandig werken (ler) --- Studeren --- Zelfstandig leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werk ; basisonderwijs --- 041953.jpg --- Studiemethode --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Cognitive psychology --- Educational psychology --- Study methods --- leermoeilijkheden --- leerhulp
Choose an application
Zoals elke onderwijsvernieuwing veronderstelt begeleid zelfstandig leren tal van kantelingen bij alle betrokkenen: leerkrachten, leerkrachtenteams, directies, begeleiders en leerlingen. Daarbij staat vaak de mentale kanteling voorop: de betrokkenen moeten ervan overtuigd geraken dat de vernieuwing wenselijk en noodzakelijk is. Dit is een zeer belangrijke klip die we moeten nemen. Maar er is meer nodig. Naast de mentale kanteling is er een kanteling in de klaspraktijk en in de school als organisatie nodig. Leerkrachten moeten ervaring kunnen opdoen en zich verder professionaliseren op het vlak van cursusmateriaalontwikkeling, activerende werkvormen, alternatieve evaluatievormen, relevante inzet van ICT, enz. Begeleid zelfstandig leren stelt tegelijk de school als organisatie voor grote uitdagingen: roosterdoorbrekend werken, leerkrachten flexibel inzetten, de infrastructuur afstemmen op de noden, enz.
Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Leeromgeving. --- Lerarenopleiding. --- Studievaardigheden. --- begeleidingsmethodieken --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- zelfstudie --- Primary education --- begeleid zelfstandig leren --- onderwijsvernieuwing --- studievaardigheden --- zelfstandig leren --- 454.23 --- leerlingenbegeleiding --- 454.21 --- 484 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leeromgeving --- Leerstrategieën (Studiewijzers) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- leeromgeving --- studiewijzers --- 454.2 --- Leerlingbegeleiding --- Zelfstandig leren --- 371.385 --- Begeleiding --- Studiewijzers --- studentenbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Studiemethoden --- Studie- en beroepsoriëntering --- Zelfstudie --- Studiemethode
Choose an application
leren leren --- lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- lager onderwijs 5de jaar (doelgroep) --- Study methods --- lager onderwijs 6de jaar (doelgroep) --- Didactics of primary education --- C3 --- handleiding --- lager onderwijs (x) --- leerproces (x) --- studiemethode --- 475.6 --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leren leren --- 3e graad l.o. --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Leren --- Kunst en cultuur --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- 3e graad l.o
Choose an application
Met deze cd-rom kunnen leerlingen en studenten werken aan hun studievaardigheden om hun kansen op een diploma hoger onderwijs te verhogen. Daartoe zijn elf belangrijke thema's leervriendelijk en aantrekkelijk uitgewerkt. De cd-rom biedt ook overstapmogelijkheden naar interessante en rijke websites. Het geheel is samengebracht in een leuk ogend en volledig interactief geheel. De cd-rom is bedoeld voor de leerlingen van de derde graad secundair onderwijs en voor de beginnende studenten van het hoger onderwijs. Ze kunnen er volledig zelfstandig mee werken. Een aantal onderwerpen leent zicht ook tot klassikaal gebruik. (Bron: covertekst)
Secundair onderwijs en hoger onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studievaardigheden --- Aansluiting. --- Hoger onderwijs. --- Secondary education --- studievaardigheden --- HO (hoger onderwijs) --- studiekeuze --- Didactic strategies --- Higher education --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Studiebegeleiding --- #KVHB:Studeren --- #KVHB:Studiemethode --- Hoger onderwijs --- Studeren --- studiebegeleiding --- hoger onderwijs --- 371.21 --- 378 --- Hoger onderwijs : studiebegeleiding --- Aansluiting secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Leren leren : hoger onderwijs --- 378.6 --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- 489.1 --- 043759.jpg --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs
Choose an application
Dit draaiboek begeleidt docenten bij het concipiëren van geschikt cursusmateriaal. In acht stappen wordt beschreven en via praktijkvoorbeelden getoond hoe traditioneel cursusmateriaal omgeturnd kan worden tot gelaagde openleerpakketten. Deze aanpak bevordert differentiatie bij de gebruiker.
Lerarenopleiding --- Zelfstudie. --- Algemeen. --- begeleidingsmethodieken --- Computer assisted instruction --- didactische processen --- zelfstudie --- didactische werkvormen --- Curriculum development --- leermiddelen --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Studeren --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 489.4 --- didactiek --- hoger onderwijs --- studentgecentreerd onderwijs --- zelfgestuurd onderwijs --- 450.8 --- Begeleid zelfstandig leren --- Differentiatie --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Kolb, David --- Leerlingbegeleiding --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Zelfevaluatie --- Zelfstandig leren --- 454.2 --- Didactiek --- Leermiddelen --- Leerproces --- Leerpyschologie --- Onderwijsvernieuwing --- Open leerpakketten --- Open leren --- Secundair onderwijs --- 371.671 --- Cursussen --- Materialen --- Onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Onderwijsstrategieën --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Leren --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- Open hoger onderwijs (open universiteit) --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- Studiemethode --- Opvoeding
Choose an application
Dit is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De lezer wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en de talloze uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van een onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. (Bron: covertekst)
Bedrijfskunde. --- Economie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Statistical science --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.891 --- Bedrijfskundig onderzoek --- E110258.jpg --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 330.101 --- 303 --- 167 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 360.5 --- bedrijfseconomie --- bedrijfsleven --- deskresearch --- management --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- 001.81 --- gegevensverzameling --- interviews --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoeksethiek --- onderzoeksprojecten --- presentaties --- projectmanagement --- rapporteren --- verslagen --- Enquêtes --- Onderzoek --- Presenteren --- Rapporteren --- Steekproeven --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- bedrijfseconomie - algemene begrippen en methoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Marketing --- Onderzoeksmethoden --- Research (onderzoek) --- Financiewezen --- Onderzoeksmethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|